Support

  • network_cellKan ik me afmelden voor nieuwsbrieven van Pontsteiger Assistant?

    Ja, u kunt zich afmelden voor de nieuwsbrief van Pontsteiger Assistant. Onderaan de e-mail staat 'profiel bewerken'. Door hier te klikken komt u op een website pagina waar u uw voorkeuren kan aangeven.

    Let op: wij nemen zo veel mogelijk relevant nieuws op in de nieuwsbrief. Indien u zich afmeldt zult u deze informatie niet meer ontvangen.

  • network_cellWat zijn de werkdagen en -tijden van Pontsteiger Assistant?

    Pontsteiger Assistant is werkzaam in Pontsteiger op de volgende dagen en tijden:

    Pontsteiger Assistant
    Dag Start Eind
    Maandag 07.00 20.00
    Dinsdag 07.00 20.00
    Woensdag 07.00 20.00
    Donderdag 07.00 20.00
    Vrijdag 07.00 20.00
    Zaterdag 09.00 17.00
    Zondag 11.00 17.00

     

  • network_cellIk heb een klacht over één van de Pontsteiger Assistants. Waar kan ik me melden?

    Dat vinden we bijzonder vervelend. Zou u uw klacht willen sturen aan info@pontsteigerassistant.nl? Wij zullen uw klacht, indien gewenst, zo anoniem mogelijk behandelen.

  • network_cellIk ervaar overlast van mijn buren. Kan Pontsteiger Assistant dit oplossen?

    Bijzonder vervelend. Pontsteiger Assistant kan een bemiddelende rol spelen als het op overlast aankomt, maar kan geen 'officiële waarschuwingen' uitdelen. PA zal dan ook, met uw goedkeuren, MVGM/VvE Bestuur inschakelen om deze rol op zich te nemen.

  • network_cellHoe kan ik de Pontsteiger Assistant App downloaden?

    De Pontsteiger Assistant app is te downloaden in de App Store en Google Play. In de app kunt u berichten delen met uw medebewoners op de timeline en direct contact opnemen met Pontsteiger Assistant. Ook kunt u gebruik maken van de services van Pontsteiger Assistant en vindt u up-to-date handleidingen over uw woning. Direct downloaden? Klik hier voor de App Store en hier voor Google Play.

  • network_cellWat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

    Wij gebruiken uw persoonlijke gegevens enkel voor de volgende doeleinden:

    • het (digitaal) versturen van de juiste informatie naar de juiste persoon;
    • zorgen dat het gebruik van de services zo optimaal mogelijk verloopt;
    • zorgen dat uw reparatieverzoek bij de juiste afdeling terecht komt en zo goed mogelijk verholpen wordt;
    • om in geval van nood zo goed en snel mogelijk contact met u op te nemen.

    Uw gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden en uw gegevens worden niet verstrekt aan derden zonder uw toestemming. U geeft automatisch toestemming voor het delen van uw gegevens met onze partners als u een service gebruikt of aangeeft dat u wilt dat wij contact met u opnemen of u terug (laten) bellen. Op dat moment verstrekken wij enkel de hoogst noodzakelijke gegevens aan onze leveranciers. Zo ontvangt onze partner van stomerijdiensten uw gegevens, om zodoende zijn administratie te voeren en contact met u op te nemen als er onduidelijkheid bestaat over uw bestelling. Uiteraard altijd in het belang van de kwaliteit van de service.

    Wordt u toch ongewenst commercieel benaderd door één van onze partners? Dan vragen wij u vriendelijk om ons hiervan op de hoogte te stellen via info@pontsteigerassistant.nl. Wij zullen dan zorgen dat uw gegevens worden verwijderd uit de database van onze partner.

    Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar ons privacy statement: www.pontsteigerassistant.nl/privacy.

  • network_cellMag ik mijn huissleutel in beheer geven bij Pontsteiger Assistant?

    Jazeker. Het veilig laten beheren van uw sleutel door Pontsteiger Assistant heeft veel voordelen. Het in beheer geven van uw sleutel gebeurt volledig op eigen initiatief en op eigen verantwoordelijkheid.

    Vraag bij Pontsteiger Assistant de verschillende mogelijkheden voor het laten beheren van uw sleutel. 

  • network_cellNeemt Pontsteiger Assistant ook mijn pakketjes aan?

    Ja, die service is volledig inclusief. Pakketbezorgers moeten het pakket officieel eerst bij u aanbieden door bij u aan te bellen. Bent u niet thuis, dan mogen zij het pakket bij 'een buurman of buurvrouw' afgeven. Op dat moment fungeert Pontsteiger Assistant als uw buurman. 

    Uw pakketten worden veilig bewaard, tot u het pakket komt ophalen. Wij verzoeken u wel om het pakket zo snel mogelijk op te halen, aangezien onze opslagruimte zeer beperkt is.

  • network_cellMijn zonneschermen gaan ongelijk naar beneden, is dat normaal?

    Het klopt dat de zonneschermen ongelijk naar beneden gaan. Dit heeft te maken met de roldiameter, het gewicht van het doek, de loopsnelheid en het onderlinge verschil in elektramotoren.​​ Dit kan verder geen kwaad voor de kwaliteit van uw zonneschermen. 

  • network_cellIs het mogelijk om mijn scherm zelf aan te sturen?

    Het is helaas niet mogelijk om het scherm volledig zelf aan te sturen. De schermen worden centraal aangestuurd en reageren op licht- en windsterkte. Dit kan voordelig zijn voor u, indien u niet thuis bent en de zon schijnt. Zo behoudt uw appartement een aangename temperatuur. Daarnaast waait het vaak op Pontsteiger en de kans op een beschadiging aan het zonnescherm is groot. Daarom is het van belang dat ze automatisch omhoog gaan, om onnodige reparatie en kosten te voorkomen. 

    Het is echter wel mogelijk om het zonnescherm te 'overrulen'. Als het zonnescherm naar beneden gaat, maar u wilt dit niet, wacht dan 5 minuten, dan kunt u erna het scherm weer omhoog doen. 

  • network_cellIk heb een hoekwoning en wil graag 1 van mijn 2 schermen naar beneden doen, kan dit?

    Helaas is dit niet mogelijk. De schermen worden namelijk vanuit één punt aangestuurd. 

  • network_cellMijn vloerkoeling koelt niet, hoe komt dit?

    Wij hebben meerdere meldingen ontvangen over de vloerkoeling en dat deze niet werkt. Er is vloerkoeling in de woning aanwezig, dit is dezelfde installatie als de vloerverwarmingsinstallatie. Deze koeling koelt maximaal 2 graden t.o.v. de buitentemperatuur. Als het buiten 30 graden is, zal het in uw woning alsnog erg warm zijn. Het is géén airco.

    Nu hebben wij meerdere meldingen van bewoners ontvangen dat deze installatie niet werkt en zijn gaan onderzoeken hoe dat mogelijk is. Het blijkt dat de sensor van de verwarmingsinstallatie is bedekt met condens/vuil waardoor de sensor niet goed werkt en hierdoor het systeem niet werkt. Heel ironisch komt dit waarschijnlijk door het warme weer. Wij adviseren u om de sensor goed schoon te maken met een stukje keukenpapier of een watje met wat alcohol waarna u e.e.a. goed droog maakt met een stukje keukenpapier.

    Hoe kunt u zelf deze sensor schoonmaken? 
    Zoals u in de afbeelding kunt zien bevindt de sensor zich in de verdeler van de installatie (deze verdeler kunt u vinden in uw inpandige berging onder de ‘ witte kap’. Op die verdeler ziet u twee rode blokken. De sensor bevindt zich aan de achterzijde van het achterste rode blok (tussen het achterste rode blok en de muur). U kunt hier een stukje keukenpapier langs halen om de sensor te reinigen. Wanneer de sensor is schoongemaakt zou de vloerkoeling weer moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn, kunt u dit aangeven bij de Pontsteiger Assistant waarna wij de onderhoudspartij zullen aansturen om de installatie na te kijken.

  • network_cellWaarom staan de liften vaak in storing?

    De afgelopen periode hebben de liften helaas regelmatig in storing gestaan. Wij hebben meermaals onderzoek gedaan naar de oorzaak van de storingen. Uit dit onderzoek blijkt dat de voornaamste reden van de storingen het gebruik betreft. Dit betekent onder andere; de liften tijdens verhuizingen te zwaar beladen en de deuren van de liften blokkeren bij het inladen. Dit is ook duidelijk merkbaar, aangezien de liften in de laagbouw veel minder vaak in storing staan. Uit dit onderzoek is tevens gebleken dat de lift zich door de bekisting zich niet goed kan herijken. Wij zijn echter genoodzaakt om de bekisting, gezien de vele verhuizingen, de komende periode in de lift te laten zitten. Het vriendelijke verzoek om liften niet te blokkeren en deze niet te zwaar te beladen, hiermee worden een hoop aantal storingen voorkomen.

    Tevens hebben wij de ervaring dat het te lang duurt voordat er een monteur ter plaatse is. Schindler heeft een responsetijd van maximaal 1 uur bij opsluiting en maximaal 4 uur bij reguliere storingen, echter is in de praktijk gebleken dat dit wel eens langer duurt. Wij zijn met Schindler in gesprek en bekijken de mogelijkheid om de responsetijd te verkorten. Wij hopen op deze manier de overlast te verminderen wanneer een lift in storing staat.

  • network_cellWanneer vind glasbewassing van het gehele gebouw plaats?

    Deze week start de reguliere glasbewassing bij de laagbouw. Afhankelijk van het weer starten de glazenwassers op 2 augustus. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven.

    De torens dienen nog vanuit de bouw te worden bewassen. Dit heeft vanwege een defecte glasbewassingsinstallatie en het weer (hoge temperaturen en te veel wind) enige vertraging gehad. De glazenwassers zijn vorige week gestart, maar moesten vanwege het warme weer helaas stoppen met de werkzaamheden. Naar verwachting worden de torens deze week verder bewassen. Na deze bewassing zullen de torens mee lopen met de reguliere glasbewassing

    De reguliere glasbewassing zal 6x per jaar gaan plaatsvinden.  

  • network_cellIk ben mijn tag thuis vergeten en heb de deur achter mij dicht gedaan, wat nu?

    Dit betreft een zelfde situatie als bij een regulier slot. U bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van een tag om uw woning te kunnen betreden. Wij adviseren dan ook om reserve tag(s) bij de Pontsteiger Assistant of bij vrienden/familie neer te leggen zodat u, wanneer u uw tag bent vergeten, alsnog de mogelijkheid heeft om uw woning te kunnen betreden.

    In uiterste nood en bij afwezigheid van de Pontsteiger Assistant kunt u onze servicedesk bellen. Zij zullen een onderhoudspartij aansturen welke bij u langs kan komen om het slot te openen. De kosten hieruit voortvloeiend zijn echter voor uw rekening.

  • network_cellHoe zit het met de schoonmaak van de algemene ruimten?

    De eerste periode na oplevering is er op oproepbasis schoongemaakt. Vanwege de vele verhuizingen liepen schoonmaaksters iedere dag rond op Pontsteiger om het netjes te houden. Na de eerste reeks verhuizingen is er een schoonmaakprogramma opgesteld. De afgelopen periode is echter gebleken dat het schoonmaakprogramma onvoldoende is om naar tevredenheid Pontsteiger schoon te houden. Er zijn nog een hoop verhuizingen aan de gang en doordat er nog een gedeelte bouwterrein is komt er veel vuil/zand binnen. Wij zullen het schoonmaakprogramma dan ook verhogen.  

  • network_cellWanneer kan ik de laadpalen in de parkeergarage gebruiken om mijn auto op te laden?

    Na oplevering bleek dat de parkeergarage op -1 voor een lange periode niet toegankelijk was. Na openen van de parkeergarage op -1 konden wij aan de slag met het activeren van de laadpalen. Toen is gebleken dat hier een internet verbinding voor nodig was. De internetverbinding is met spoed aangevraagd, echter nog niet gerealiseerd. Wanneer de internetverbinding is gerealiseerd wordt er vanuit de VvE passen uitgegeven om de laadpalen te gebruiken en uw auto op te laden. De passen worden uitgegeven aan de bewoners met een parkeerplaats inclusief laadpaal. De kosten van het elektragebruik worden vervolgens via de VvE aan u doorbelast. Wij verwachten op korte termijn de bewoners hierover te kunnen informeren.

  • network_cellGaat mijn zonnescherm automatisch omlaag en omhoog?

    Uw zonnescherm gaat niet automatisch omlaag. Dit dient u handmatig te doen. Wel zal uw zonnescherm automatisch omhoog gaan wanneer er te veel wind staat. Dit is centraal geregeld en zorgt voor bescherming van de zonneschermen. 

  • network_cellWat als ik de Pontsteiger parkeergarage uit wil rijden maar de speedgate gaat niet open?

    Mocht de speedgate in de parkeergarage niet open gaan kunt u gebruik maken van de intercom naast de speedgate. Deze intercom komt uit bij de Pontsteiger Assistant die u vervolgens verder helpt. Buiten de werktijden van de Pontsteiger Assistant om kunt u onze servicedesk bellen welke vervolgens een onderhoudspartij zal aansturen.

  • network_cellIk wil iets laten stomen, maar het item staat niet op de lijst; wat kan ik het beste doen?

    In elk geval niet zomaar iets aanklikken en hopen dat het goed komt. Onze stomerij heeft efficiënte processen en heeft aan een hoop (van onze) regels te voldoen. Een bestelling die niet klopt wordt dan ook ongestoomd teruggestuurd. Wat u wel kunt doen is ons even snel e-mailen met een beschrijving van het item dat u wilt laten stomen. Van Dirndl-jurkje tot berenpak: we komen er heus uit! Mailen kan naar  pa1@pontsteigerassistant.nl

Staat uw vraag niet in deze lijst?

Stel dan hier uw vraag